Lørdag 14. februar 2009.
Når jeg våkner opp til 10 blå grader og når det i hobbyrommet er noenogtyve varme, så frister det ikke å reise ut for å stå på isen å fly.
Men, etter en del sms fra Ivar og telefon fra Roy Jimmy om at forholdene slettes ikke var så ille, så var det vel ikke så mye annet å gjøre enn å gi etter for flykløa. I rettferdighetens navn skal det sies at tempen økte utover formiddagen og det var ikke mer enn snaue 4 minuser da jeg dro ut ca halv ett. Når det i tillegg er vindstille og sol, så ble det ikke så værst likevel.
Vel fremme møter jeg Roy Jimmy på vei tilbake til bilen med radioutstyret – han var uheldig med landingen og traff noen isbiter som røska vekk noe av vingen like ved hjulbrønnen. Så da var det snipp snapp snute.
Ivar var i lufta med Aeroncaen, den begynner etter hvert å bli et kjent syn. Den modellen får kjørt seg nå, Ivar har funnet godtonen, tydelig det.
Petter var der også med sin Piper Pawnee også det er en flott kosemodell med svært gode flyegenskaper, egentlig som lavvinget Cub – originalen er jo for så vidt satt sammen av J3 Cubdeler med noen mindre endringer/tillegg som f.eks. cockpit og cowlingen.
Jeg hadde ikke med meg noe avansert fly i dag. Siden jeg trodde jeg ville fryse på fingrene, så tok jeg bare med meg Wingoen for å teste den etter reparasjonene. Den fløy som den pleier, sakte og enda saktere. En lite spennende modell når en har passert trainerstadiet. Det mest spennende som skjedde med den i dag var vel at jeg klarte å brenne opp børstemotoren – ikke uventet siden jeg stressa den med et 4S LiPo batteri.
Det var andre på isen uten fly – Trygve var der for å lufte hunden, Tom kom for å lufte seg, Kim Frode hadde hatt en traumatisk natt og våget ikke å fly og Øyvind kom etter hvert for å trekke frisk luft han også.
Sistemann ut på isen i dag var Jo som kom slepende på en motorseiler han hadde kjøpt av Kim Frode. En noe nervøs flapservo gjorde at Jo ikke våget mer enn en liten tur med modellen – som for øvrig fløy pent.
Vi dro hjemover i firetiden, godt fornøyde med dagen ettersom vi hadde fått pratet hull i lufta på sedvanlig vis.
Are