En halv reversert Cuban 8 (ble det riktig Sverre) var alt som skulle til for å bringe Miss Stang/Morrostangen tilbake til byggesett.
Når man blir overmodig så går det gæli til slutt, nevnte øvelse bør gjennomføres med nok fart og høyde slik at piloten rekker å rette opp igjen og passere over stripa – ikke under slik mitt fly forsøkte.
Jaja, learning all the time.
Bortsett fra min fadese var det lite uhell å skue, jeg hadde noen forsøk på take-off med den lille Wacoen som av forståelige grunner frembrakte noen kommentarer og latter borte i solveggen, går ikke noe nærmere inn på det enn å si flyet skjente til høyre og venstre under take-off så en skulle tru at piloten hadde vært på en tredagers rangel.
Ellers så lærte Thor Arne at dobbeldekkere mister flyfart fort – særlig under landing, eneste skade var en brekt propell.
Mye folk denne dagen som startet med litt regn men gikk over til vindstille og bortimot perfekte flyforhold, lite knott og mygg var det også.
Mvh
Are