[lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0371.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0371-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0371″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0348.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0348-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0348″ frame=»true» icon=»image» caption=»»]
Storm meldte fint vær med sol fra skyfri himmel og lite vind- hadde egentlig tenkt at forrige gang jeg var her oppe var siste tur før 2016. Men fristelsen til å få seg noen turer med Skybolten vant, så jeg pakka bilen kvelden i forveien sånn at jeg kunne være på hjul litt tidlig. Jo da, jeg var på plassen tidlig ca. kl 0830, det knaste i gresset når jeg kjørte på det og på ladebenken lå det is, det lille vinddraget var nedover dalstrøket var beinkald.
Det var for kald å fly så tidlig, så det ble til å tuste litt rundt, lade batterier og vente på at sola skulle få tak. Fyrte opp i bua så det skulle gå an å varme seg litt der. Når bua ble god og varm måtte alle fluene jages ut før det ble mulig å sitte der inne.
Lenge så det ut til at jeg skulle bli aleine, så kom Kenneth og ikke lenge etter var også Ivar på plass. Og det var det – det var bare oss tre denne fantastiske høstdagen. Etter kl 12 en gang løyet vinden nesten helt og sola varmet så mye at vi kunne droppe varmedressene.
Kenneth hadde med seg sin Pitts, Ivar hadde med seg Liberty Sport og jeg stilte med Skybolten. Litt artig at det kun var dobbeldekkere på Evje denne dagen.
I kjent stil ble det utvekslet erfaringer, ljugd om det meste og flydd en del. Vi avholdt også en konkurranse – hvem sitt fly har lavest vingebelastning. Taperen ble ikke uventet Skybolten med 104,5 g/dm2, Pittsen og Libertyen delte førsteplassen med 94 g/dm2. Ellers var det personlig befriende å se at også Kenneth klarer å få tre landinger ut av en landing
Når sola dukket ned bak åsen ble det brått kaldt og vi pakket stille og rolig sammen, en flott dag var over.
Are
[lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0351.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0351-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0351″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0353.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0353-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0353″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0355.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0355-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0355″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0357.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0357-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0357″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0358.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0358-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0358″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0361.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0361-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0361″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0368.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0368-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0368″ frame=»true» icon=»image» caption=»»] [lightbox link=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0370.jpg» thumb=»http://www.agder-modellfly.no/u/2015/10/cimg0370-640×480.jpg» width=»640″ align=»none» title=»CIMG0370″ frame=»true» icon=»image» caption=»»]